Preispitati legalnost osnivanja TV BK

Posted on by admin

Predsednik Saveta Republičke radiodifuzne agencije Nenad Cekić saopštio je da je danas “svim nadležnim državnim organima i funkcionerima” uputio zahtev za preispitivanje legalnosti osnivanja i poslovanja televizije “BK”. “Na osnovu izveštaja Ministarstva odbrane Srbije i Crne Gore i ‘Telekoma’ jasno je da televizija ‘BK’ nelegalno koristi vojne i državne resurse”, naveo je Cekić u saopštenju. Dodao je da je zahtev uputio predsedniku SCG i predsedniku Saveta ministara SCG Svetozaru Maroviću, Vrhovnom savetu odbrane SCG, predsedniku Skupštine Srbije Predragu Markoviću i Odboru za kulturu i informisanje Skupštine Srbije.
Cekić je u saopštenju, koje je naslovljeno kao njegovo reagovanje na saopštenje glavne i odgovorne urednice televizije “BK” Bojane Lekić, naveo da “već sama činjenica da glavna urednica televizije ‘BK’ sebe doživljava kao nekakvu ‘drugu stranu’ u izmišljenom sporu njenog poslodavca Bogoljuba Karića i Republičke radiodifuzne agencije, mnogo govori o njenom nepoznavanju zakona”.
“Javno upozorenje Republičke radiodifuzne agencije je mera koju Agencija emiterima izriče zbog kršenja Zakona o radiodifuziji. Ta mera ima pravnu snagu i ne može biti zaobiđena prilikom odlučivanja o dodeli dozvole za emitovanje toj televiziji”, piše u Cekićevom saopštenju, u kojem se dodaje da “kao što osuđeni na sudu nema šta da se ‘slaže ili ne slaže’ sa presudom, tako ni Bojana Lekić nije u prilici da nekome nešto odgovara”.
“Savet republičke radiodifuzne agencije je samo konstatovao ono što je cela Srbija svojim očima videla – da je televizija ‘BK’ navijala za predsedničkog kandidata Bogoljuba Karića, i zato smo tu televiziju i kaznili na osnovu Zakona o radiodifuziji, a besmislice o ‘piplmetrima koji precizno mere objektivnost televizije’ ne vredi ni komentarisati.
Cekić je ocenio da je “potpuna ironija” da se ta televizija i njen vlasnik pojavljuju kao zaštitnici slobode medija. “Podaci govore da je ta televizija nastala pomoću serije teških zloupotreba. Jasno je svakome ko je, kako i zašto 1997. godine od Vojske Jugoslavije mogao da dobije 40 frekvencija i eksluzivne lokacije za predajnike. Novina je to da nije samo vojska bila ‘donator’ telvizije ‘BK’, jer je, prema najnovijim podacima tu televiziju, bez ikakvih ugovora i naknade, idašno pomagao i bivši PTT, sada ‘Telekom Srbije'”, naveo je Cekić u saopštenju.
Cekić je 3. septembra rekao da je Savet Republičke radiodifuzne agencije izreka javno upozorenje BK TV, jer je tokom kampanje za izbore za predsednika Srbije “nedvosmisleno favorizovala svog vlasnika i predsedničkog kandidata” Karića.
“Upozorenje će na osnovu Zakona o radiodifuziji biti uzeto u obzir prilikom odlučivanja o dodeli dozvole za emitovanje na predstojećem javnom konkursu, i to je će biti obaveza saveta bez obzira na njegov sastav”, rekao je Cekić na konferenciji za novinare.
U javnom upozorenju, izrečenom 1. septembra, navodi se da je BK Telekom u centralnim informativnim emisijama Kariću posvetila 36,75 odsto od ukupnog vremena potrošenog na izveštavanje o kampanji.
“U dva navrata, televizija ‘BK’ je, bez obavezne oznake ‘plaćeni termin’, emitovala predizborni propagandni program Karića, a pola sata pred nastupanje predizborne tišine, prekinut je redovni program i emitovan snimak Karićeve završne konvencije”, navedeno je u Javnom upozorenju, uz napomenu da ta stanica nije promenila uređivački stav ni posle pisma – opomene saveta.
Radio-televizija BK Telekom odbacila je istog dana kao neosnovane primedbe iz javnog upozorenja, i ocenila da je reč o “pokušaju selektivnog disciplinovanja medija sa jasnim političkim motivima”.
Navodeći da se zalaže za potpunu vladavinu prava, BK Telekom upitala je u saopštenju, koje je potpisala glavna i odgovorna urednica Bojana Lekić, može li Agencija, koja je “sporna od svog osnivanja, drugima da izriče mere iz Zakona o radiodifuziji koji se ne primenjuje”.
BK Telekom navela je da je, uprkos tome, pravovremeno odgovorila na pismo-upozorenje Agencije i, kako je istakla, “argumentima i uz dokazne priloge, opovrgla sve prekršaje koje je navodno počinila”.
Navodeći da Agencija o tome nije obavestila javnost, te da je u najnovijoj javnoj opomeni “prećutala polovinu navoda” za koje je prethodno teretila BK Telekom, ta stanica ocenila je da je Agencija “i ovoga puta neosnovano ne samo obmanula javnost”, već “ponovo pokazala i nepoznavanje zakona na koji se poziva”.

Leave A Response