Ponovo pritisci na novinare

Posted on by admin

Nezadovoljstvo koje su ispoljili neki članovi hrvatskog Sabora, a pre svih predsednik Vladimir Šeks, zbog izveštavanja Hrvatske televizije (HRT) sa sednica parlamenta, burno je ođeknulo u javnosti koja je takav stav poslanika odmah ocenila kao “surovi pokušaj kroćenja neposlušnih novinara.” Predsednik Sabora se na lokalnoj zagrebačkoj Otvorenoj televiziji (OTV) požalio kako HRT neprofesionalno izveštava iz Sabora, kako marginalizuje rad parlamenta u odnosu na premijera i predsednika države, a bavi se sporednim, senzacionalističkim temama koje umanjuju ozbiljnost rada Sabora.
Šeksu je jako zasmetalo što je, kad je nedavno generalni sektar NATO bio u Hrvatskoj i domaćin mu je bio Sabor, u centralnim vestima HRT bilo prikazano samo da je išao u vladu i kod predsednika države, dok je poseta parlamentu bila izostavljena. Predstavnici HRT – direktor Mirko Galić i šef informativnog programa Vladimir Rončević – sastali su se sa užim predsedništvom Sabora, ali se sastanak pretvorio u “ribanje” i prigovore poslanika o “neprofesionalnom i senzacionalističkom izvještavanju iz Sabora.”
Šeksu i saradnicima je smetalo što je veliki publicitet na televiziji dat pitanju saborske zastupnice Vesne Pusić, koja je tražila da se u parlamentu uredi fitnes dvorana, što je protumačeno kao pokušaj HRT da prikaže parlament kao grupu ljudi koji se više bave “cirkuskim temama”, a manje ozbiljnim problemima. Pritom su parlamentarci upozorili vodeće ljude HRT da je Sabor osnivač televizije, što mu daje za pravo i da ukine pretplatu državnoj televiziji ili da je, kako su najavili, raspodeli na ostale nacionalne televizije. Posle sastanka, koji je trebao da bude tajan, ni Galić ni Rončević nisu hteli da da daju nikakve izjave, ali je sadržaj razgovora ipak procureo u javnost.
Burnu reakciju javnosti poslanicinci su pokušali da nakon toga ublaže izjavama kako im nije bilo na kraj pameti da vrše politički pritisak na HRT. Ipak, postupak predstavnika Sabora je označen kao pokušaj discipliniranja dela novinara koji ne pišu i ne izvještavaju onako kako to odgovara političarima. U medijima su osvanule tvrdnje kako političar posežu za zakonskim zamkama kako bi u dominantnom mediju, kakav je državna televizija, instalirali ekipu poslušnih novinara i urednika. I mnogi na HRT, koji ne žele javno da govore, privatno kažu da je krajnji cilj poslednjih napada političara navodno pokušaj da se promeni zakon o HRT pa da se izvede čistka svih onih koji su sada na pozicijama u informativnom programu.
Javnost zamera vladajućoj nomenklaturu što još ne može da prihvatiti da su se u državi dogodile velike demokratske promene, koje su se odrazile i na medije, i da pritisak na novinare po pravilu donosi političarima više štete nego koristi. Žestoko je reagovalo i Hrvatsko novinarsko društvo (HND), čiji je predsednik Dragutin Lučić rekao da “sastanak predsjedništva Sabora sa vodećim ljdima HRT i mogućnost podele pretplate na više televizija pokazuje totalno nepoznavanje funkcioniranja javne televizije.”
“Saborski zastupnici su izglasali zakon o HRT, a ne poznaju rad te kuće,” kaže Lučić i navodi da se opet javlja težnja da politički lobiji preuzmu vlast na javnoj televiziji. Novinar HRT-a Mislav Bago, na čije su izveštavanje lideri Sabora navodno imali najviše primedbi, rekao je da svoj posao radi profesionalno i da je veliki problem političara u tome što smatraju da bi HRT trebao da izvještava samo o onome što oni smatraju važnim, a ne o onome što zanima novinare i javnost.
“Ništa od onog što sam izvestio iz Sabora nisam izmislio. Sve izjave koje sam naveo izrekli su saborski zastupnici,” kaže Bago “Novom listu,” dodajuci da bi poslanici trebali da se zapitaju koliko su sami krivi za loš ugled Sabora. U kuloarima HRT, pak, kruže priče kako je direktor Galić dao bezrezervnu podršku svojim novinarima, poručujući im da ne popuštaju političkim pritiscima.

Leave A Response