Prinudna naplata u “Kuriru” i “Glasu”

Poreska uprava Ministarstva finansija Srbije saopštila je večeras da je počela prinudnu naplatu neizmirenih obavez…

15. Jun 2005

Poreska uprava Ministarstva finansija Srbije saopštila je večeras da je počela prinudnu naplatu neizmirenih obaveza preduzeća Radisava Rodića, osnivača beogradskih dnevnih listova “Kurir” i “Glas javnosti”. Poreska uprava navela je u saopštenju da je, “kao i u bilo kom drugom slučaju neizmirivanja obaveza u zakonom propisanom roku”, počela postupak prinudne naplate popisom, procenom i plenidbom.
Istovremeno, Prvom opštinskom javnom tužilaštvu u Beogradu podnete su dve krivične prijave protiv odgovornih lica u preduzećima čiji je vlasnik, odnosno osnivač Rodić, zbog sumnje da je izvršeno krivično delo izbegavanja plaćanja poreza, navela je Poreska uprava. Uprava je demantovala u saopštenju tvrdnje u listovima “Glas javnosti” i “Kurir” da višemesečna kontrola poslovanja preduzeća koja su njihovi osnivači predstavlja nasilje, harangu i slično.
U saopštenju je navedeno da su kontrole višestruko duže trajale, jer su ovlašćena lica u preduzećima “Glas” i “Kurir-Info”, kao i “Ronako” u Opovu, “sistematski odbijala da poreskim inspektorima dostave potrebnu dokumentaciju”.
Dodaje se da je šef računovodstva “stalno i namerno otezao dostavljanje svakog pojedinačno traženog dokumenta”, pri čemu je “kontrola nekoliko puta prekidana i po zahtevu poreskih obveznika, uz obrazloženje da moraju da ispoštuju rokove za izradu poreskih prijava za PDV”.
Poreska uprava navela je i da je Rodić, na zahtev inspektora da dostavi finansijsku dokumentaciju, izjavio da je ne poseduje, jer mu je u postupku kontrole oduzeta.
Tu istu dokumentaciju, kako je navedeno, Poreska uprava kasnije je pronašla upravo u poslovnom prostoru Rodića. Poreska uprava naglasila je i da je na isti način, u skladu sa zakonom, prošle i ove godine prunudno naplatila neizmirene obaveze kod više stotina poreskih obveznika.
“Glas javnosti” objavio je da je danas 127. dan od kada ministar finansija Mlađan Dinkić, kako je navedeno, zloupotrebljava državnu funkciju “radi privatnog rata da zataška svoja dela koja razaraju srpsku privredu”. Prema navodima “Glasa”, ekipe Poreske uprave rade prekovremeno i “svima se iz državnog budžeta plaća prekovremeni rad, samo da unište Radisava Rodića, ‘Glas javnosti’ i ‘Kurir'”.