Protest zbog isključenja TV5 iz kabla

Posted on by admin

Niška TV5 počela je danas program uživo u centru Niša u znak protesta zbog isključenja programa te televizije iz kablovskih sistema po naređenju Republičke radiodifuzne agencije (RRA).

Na nekoliko punktova u gradu počelo je potpisivanje peticije za očuvanje RTV5 koja je, prema istraživanjima, jedna od najgledanijih televizija u Nišu i na jugu Srbije.

Nakon što je RRA oduzela regionalnu frekvenciju RTV5 zbog duga od oko osam miliona dinara, kablovski operateri su prekinuli emitovanje programa te televizije.

“RTV5 je primer sistematskog uništavanja nezavisnih medija u Srbiji, od 90-ih godina prošlog veka do danas. Kao i mnogo puta do sada, ekonomski i politički diktat iz Beograda guši sve što je vredno u Nišu”, navodi se u saopštenju kolegijuma “Petice”.

U saopštenju se navodi da je “finansijskoj dubiozi” ove kuće doprinela i ekonomska kriza, nelojalna konkurencija i ignorantski odnos lokalne vlasti.

U programu uživo RTV5 zaposleni, novinari i političari ocenili su danas da su “nedopustivi dvostruki strandardi RRA prema elektronskim medijima u Srbiji”. Oni su podsetili da “mnogi”, pa i pojedini nacionalni mediji, duguju naknade za dozvole za emitovanje, a da ih RRA nije ugasila.

Takođe, prema njihovoj oceni, RRA “nikada do sada nije naredila hitno izbacivanje nekog medija iz kablovskih mreža” jer za takvo emitovanje programa nije potrebna frekvencija, već kablovska dozvola.

RTV5 je nedavno zatražila kablovsku dozvolu i ušla u proceduru.

(Beta)

4 Comments so far. Feel free to join this conversation.

  1. Bane 5 31. October 2012. at 6:09 PM - Reply

    Ovo što su u svom proglasu napisali i što svakodnevno objavljuju nema veze sa istinom.Nedomaćinsko ponašanje ove televizije i dug od 40 miliona je prvenstveni razlog njihovog gašenja a onda neprofesionalizam njihovih novinara bolje rečeno amaterizam itd.Možda bi svojom svakodnevnom kuknjavom i uspeli da izazovu neku emociju ali to brzo utihnu svojim pljuvanjem i nerealnim prebcivanjem krivice na Beograd i beogradske medije,jer to valjda prolazi kod populacije koja ih bar malo podržava(uglavnom penzioneri i ljudi iz okolnih sela u blizini Niša).Možete misliti,oni su krivi što su ovi dužni tolike pare.Pa bolje das u rekli da im je kriv CNN.Tu njihovoj nerealnosti nije kraj jer ova televizija je u građanskim krugovima Niša poznata kao televizija vlasti,a medijski flajer u bukvalnom smislu jednom lokalnom moćniku i visokom funkcioneru jedne stranke.Pa tako prethodnih godina niste mogli ni da čujete loše stvari u vezi i oko vlasti jer sve negativnosti su filtrirane ili prećutkivane u vezi toga na ovoj televiziji.Srećom,meni nikada nisu smetali beogradski mediji pa sam mnoge stvari iz mog grada saznavala upravo iz tih “mrskih” im i “zlih” beogradskih medija.To je možda i jedan od razloga što ostavljam svoj komentar jer ne želim da mi vređaju inteligenciju svojim pričama o otvorenosti,poštenju,nezavisnom novinarstvu kojeg je kod njih bilo u izobilju.Moraju da shvate da građani Niša nemaju kratku pamet i da ne zaboravljaju neke stvari.

  2. Promaja 31. October 2012. at 6:09 PM - Reply

    To je televizija u kojoj se ni danas ne zna ko su gazde mada svi u Nišu to znamo.Televizija koja je ranije bila lider u slobodi medija poslednjih godina je postala medijski flajer pojedinim moćnicima grada.Na taj način je i uređivana politika ove televizije.Inače sa ove televizije optužuju i beogradske medije kao jedne od glavnih krivaca za moguće gašenje tv5 što nema veze sa istinom, manipulišući širokim narodnim masama uglavnom sa periferije grada u smislu traženja podrške stvarajući mržnju prema svemu što je iz Beograda,podižući tenzije u narodu preko više puta dnevno emitovanih spotova u kojima im je i beogradizacija kriva .Dok su recimo na ovoj televiziji ćutke prelazili mnoge ozbiljne teme koje su se dešavale u Nišu mi smo za iste saznavali zahvaljujući upravo iz medija koje optužuju i okrivljuju za njihovo stanje koje usput niko ne zna tačno.Kalkuliše se ciframa preko 40 miliona dinara duga,pranjem para vrlo poznatih političara bivše i sadašnje vlasti grada i više,vrlo sumnjivim poslovima i zaduženjima kod banaka na ime kupovine opreme koje nema itd.
    Inače da licemerstvo i demagogija dela zaposlenih na tv5 nema kraja primer je urednik ove televizije koji veoma ružno i sa gnevom govori o beogradskim medijima a on sam je dopisnik jedne poznate beogradske novine !Iskreno se nadam da će dobri i pošteni novinari sa ove televizije vrlo brzo pronaći uhlebljenje u drugim medijima u gradu.Ostaje pitanje koliko dobri i pošteni prolaze u Nišu i da li su takvi uopšte potrebni niškim medijima koji su odavno stranački poslušnici ali ta tema niškog “nezavisnog” novinarstva je već odavno poznata stvar bar malo upoznatim građanima Niša

  3. Prevara 5+ 31. October 2012. at 6:13 PM - Reply

    Definitivno postaje jasno da će tv5 proglasiti bankrot i da će nakon toga samo promeniti ime dodatkom + na već postojeće ime ili sl.Nišlijama su novinari potureni u smislu dobijanja podrške kao i potpisivanja dobro organizovane peticije baš iz razloga dobijanja nove dozvole za emitovanje i u cilju izbegavanja vlasnika da plate dug od 40 miliona.Eto vam građani vaše objektivne i nezavisne televizije.A nakon toga ćete opet da ih gledate kako se umiljavaju nekoj novoj vlasti.

  4. Znala sam 1. November 2012. at 7:32 PM - Reply

    Tačno sam znala da se nešto krije iza ovolike halabuke i već preterane marketing kuknjave ove televizije.Definitivno je postalo sumnjivo kada su pojedini tzv.gradski moćnici dali podršku ovoj televiziji!Samo žele da im na konto tzv.podrške naroda oproste dug od 40 miliona potrošenih para za koje niko ne zna gde !

Leave A Response