Beograd dao novac za projekte medijima bliskim vlasti, a kritičare vlasti kaznio

Posted on by admin

Mediji bliski vlastima u Srbiji dobili su novac na medijskom konkursu koji je raspisao Grad Beograd. Za razliku od njih, svi koji su kritikovali vlast ostali su bez dinara.

Konkursom je predviđeno da se podeli ukupno 90 miliona dinara, a odabranim projektima, kojih je 36, razdeljeno je 85,75 miliona dinara. Od toga, samo četiri kuće, Adria Media, Maxim Media Plus, Kopernikus i portal Telegraf, uzele su gotovo 30 miliona dinara.

novineSa druge strane, mediji koji kritički izveštavaju o radu vlasti nisu dobili ni dinara. Pored lista Danas, koji je konkurisao projektima “Navijačke grupe – od podkulture do osnovne škole kriminala” i “Doniraj danas”, sredstva nisu odobrena ni Novoj ekonomiji, nedeljniku Vreme, Medija centru, Novinskoj agenciji Beta.

Simptomatično, novac neće dobiti ni Pištaljka Udruženje Eutopia za projekat “Istraživanje korupcije i sukoba interesa u izvršnim i upravnim organima grada Beograda i gradskih opština”. Urednik tog portala, Vladimir Radomirović, poručuje da je sad jasno zašto je ceo postupak držan u tajnosti i zašto do objavljivanja rezultata nismo znali ko su članovi komisije.

“Neko iz vrha gradske vlasti se uplašio teme koju smo mi predložili”, kaže Radomirović. Komisija je očigledno radila po nečijim nalozima i u tajnosti kako bi eliminisala projekte koji bi zaista doprineli informisanju građana Beograda. “Novac je dodeljen mnogim firmama koje su osnovane po raspisivanju konkursa”, tvrdi Radomirović. Urednik Pištaljke dodaje da se taj portal javljao na konkurse Ministarstva kulture i informisanja i dobijao sredstva za slične projekte, pa ne vidirazm log zbog koga im “stručna” komisija ovaj put nije dodelila sredstva.

Adria Media Group, izdavač Kurira i Newsweeka, dobio je pet miliona dinara za tri projekta, a konkurisao je sa čak sedam projekata. Čak osam miliona dobio je portal Telegraf (Internet group) za projekat “Prvo razmisli pa lajkuj! Stop digitalnom nasilju!”, dok je televizija Kopernikus dobila tri miliona.

Nekoliko medija u vlasništvu Maxim Medie Plus i porodice Krdžić odnelo je u zbiru 13 miliona dinara. TDI radiju dodeljeno je 2,5 miliona dinara, a Radio JAT, koji je u vlasništvu iste firme, dobio je tri miliona. Miloš Krdžić je i suvlasnik produkcijske kuće Magic records, koja je za projekat “Zaustavimo nasilje ” dobila osam miliona dinara.

Firma Maxim Media Plus, u vlasništvu Ružice i Miloša Krdžića, osim ova dva radija poseduje i Studio B, koji na ovaj poziv nije konkurisao. Mogući razlog je i prašina koja se digla oko prošlogodišnjeg gradskog konkursa, na kome je Studio B za emisiju “Beograde, dobar dan” od 45 miliona dinara pokupio 23 miliona, više nego ostala 22 medija zajedno. Zajedno sa četiri miliona koliko su dobili Hit FM i Radio Karolina, samo iz gradske kase bračni par Krdžić dobio je 27 miliona, ne računajući još nekoliko miliona sa konkursa koji je raspisala Republika. Inače, i na prošlogodišnjem konkursu našem listu nije odobren nijedan projekat.

Neobično je i to da su najviše novca dobile malo poznate produkcijske kuće, neke registrovane kao vlasništvo preduzetnika, od kojih je nekoliko osnovano neposredno pre raspisivanja konkursa.

I Frame studio za audio i video proizvodnju, u vlasništvu Miroslava Savića, dobio je 6,5 miliona dinara. Avanty Production, proizvodnja audio i video materijala, registrovana na Matiju Markovića, dobila je 5,5 miliona. Brender, preduzeće za audio i tv produkciju, registrovano 16. avgusta, u vlasništvu Branislava Pavlovića, dobilo je 7,5 miliona za projekat “Moj Beograd kroz vreme”. Irik preduzeće za audio i tv produkciju vlasnice Biljane Resanović, osnovano je 26. septembra ove godine, a pripalo mu je čak devet miliona dinara. Inače, prema APR-u, firma se nalazi na šestom spratu zgrade u Masarikovoj 5, praktično u prostorijama Studija B.

Osim neke vrste odmazde prema kritičkim medijima, i ove godine je nastavljena praksa netransparentnosti i ignorisanja strukovnih udruženja pri formiranju komisije.

Sredstva su obezbeđena iz budžeta Gradske uprave Grada Beograda – Službe za informisanje, a članove komisije, u gotovo istom sastavu kao prošle godine, imenovala je direktorka gradske informativne službe, Mirjana Pavičić.

Postavlja se pitanje objektivnosti komisije, s obzirom da su u njenom sastavu novinari RTS, Pink televizije i Studija B.

Na predlog udruženja sportskih novinara Beograda izabrani su Aleksandar Simić, bivši urednik sportske redakcije televizije Studio B i Jovan Sekulić, sportski novinar Večernjih novosti. Tu je i Ana Stamenković, novinarka informativnog programa RTS, koja je navedena kao “nezavisni stručnjak za medije”, a još jedan “nezavisni stručnjak” je Svetlana Grubor, voditeljka Pink televizije. Među članovima nema nijednog predstavnika reprezentativnih novinarskih udruženja.

Petar Jeremić, predsednik izvršnog odbora Udruženja novinara Srbije (UNS), kaže za Danas da se i ove godine ponavlja loša praksa gradskih vlasti po pitanju dodele sredstava medijima.

“Grad je formirao komisiju netransparentno, a radi se o javnom interesu. Sve to odugovlačenje i tajnovitost oko formiranja komisije ne uliva poverenje u dobre namere i dokazuje da se gradska vlast nije rukovodila interesom građana”, smatra Jeremić.

Zlata Kureš, izvršna direktorka agencije Beta, kojoj nisu dodeljena sredstva iz gradskog budžeta, tvrdi da je u vezi s konkursom sve bilo transparentno i da se grad potrudio da što više medija dobije sredstva.

“Međutim, postoji nekoliko nedoumica. Na primer, neki od medija koji su formirani pre tri-četiri meseca, dobili su veoma pristojan novac, a postoje i mediji koji su delom u suvlasništvu države a takođe su dobili sredstva, što ranije nije bio slučaj”, navodi Kureš. Ona gradu zamera što u komisiju nisu odabrani članovi strukovnih udruženja novinara, i to što je čine gotovo isti ljudi kao i prošle godine.

Ni Nova ekonomija nije prošla konkurs podobnih

I dok Nova ekonomija nije dobila ni dinara jer piše kritički o vlasti, podobni mediji dobili su velike sume novca direktno iz budžeta građana Beograda. Tako će Politika i Novosti raspolagati sa po dva miliona dinara, dok je i Radio Novosti dobio pola miliona dinara. Po tri miliona dinara dobili su TV Kopernikus, Studio Mag za dva projekta i Srbija Danas. Po dva miliona dobili su Info 24, Agenda 2020 (u vlasništvu Nadežde Gaće), a GMC Trade (Gem televizija Lazarevac) za dva projekta 2,5 miliona dinara. Agencija FoNet dobila je jedan milion, a Udruženje novinara Srbije (UNS) 450.000 dinara.

(Nova ekonomija)

1 Comment so far. Feel free to join this conversation.

  1. Mladen Šimić 29. December 2016. at 10:53 AM - Reply

    Novinare treba dovesti u red da ne kritikuju vlast. Mogu pisati da su bogati : Mišković, Karić, Matijević i Kostić ali ne smeju pisati da su bogati Ivica Dačić i Slavica Đukić Dejanović. Novinari ne smeju pisati da je u toku bogaćenje : Aleksandra Vučića, Aleksandra Vulina, Siniše Malog i Tomislava Nikolića. Prosečne plate i penzije u Srbiji su male zbog stravične korupcije. One su bile 750€ u vreme Ante Markovića. U normalnoj državi bez korupcije prosečne plate i penzije su trebale rasti i biti bar 800€ danas.

Leave A Response