Srđan Škoro dobio presudu protiv Novosti

Posted on by admin

Novinar Srđan Škoro dobio je presudu protiv kompanije Novosti i njenog direktora Ratka Dmitrovića, zbog nezakonite smene sa mesta šefa deska pre tri godine.

Naime, Prvi osnovni sud u Beogradu doneo je prvostepenu presudu kojom je smenu bivšeg šefa deska, nakon njegove kritike Aleksandra Vučića na RTS-u, ocenio kao nezakonitu. Dok Škoro tvrdi da je epilog sudskog procesa pokazao da je “pravda spora, ali dostižna”, Dmitrović je presudu ocenio kao “skandaloznu”.

“Posle 2,5 godine suđenja, i gotovo tri godine nakon gostovanja na javnom servisu, sud je potvrdio da moja smena nije bila u skladu sa zakonom. Pravda je spora ali dostižna, a čak i u ovakvom Vučićevom sistemu ima časnih i poštenih ljudi koji presuđuju u skladu sa pravdom i istinom”, kaže Škoro.

Sa druge strane, Ratko Dmitrović ocenjuje da je presuda skandalozna, jer je njeno obrazloženje “presedan u srpskom pravosuđu”.

“U obrazloženju piše da sam ja, suprotno zakonu, premestio Škora sa mesta šefa deska, a da prethodno nisam ukinuo mesto šefa deska. Što znači da nijedan direktor ili glavni urednik ne sme da premesti nekog od svojih urednika, a da prethodno ne ukine njegovo radno mesto. Takvo obrazloženje u istoriji srpskog pravosuđa dosad nije viđeno”, ocenio je Dmitrović, dodajući da će u narednih osam dana uložiti žalbu na prvostepenu presudu. On kaže da u obrazloženju ima još nekoliko spornih svari, “ali da će o tome pisati u Večernjim novostima”. Kao spornu ocenio je i činjenicu da je presuda doneta “munjevitom brzinom od dvadeset dana”. Na našu konstataciju da proces traje već dve i po godine, Dmitrović je rekao da je poslednje ročište bilo pre dvadeset dana.

Podsetimo, premeštaj Srđana Škora sa mesta šefa deska Večernjih novosti na mesto pomoćnika odgovornog urednika lista Sport usledilo je posle njegovog gostovanja u jutarnjem program RTS-a 27. aprila 2014. godine. Škoro je komentarisao budući sastav vlade, na šta je vladajuća Srpska napredna stranka izdala saopštenje sa oštrim primedbama, kako na Škora, tako i na RTS. Nekoliko dana kasnije Škoro je smenjen sa mesta šefa deska u Novostima, što su novinarska udruženja ocenila kao smenjivanje pod političkim pritiskom, a direktor Novosti Ratko Dmitrović je takve ocene odbacio. Srđan Škoro je zatim završio kao novinar u listu Zov.

Kao razloge za premeštaj Škora, Večernje novosti su navele “potrebu procesa i organizacije rada”. Ratko Dmitrović je na suđenju izjavio da “iako je od zaposlenih saznao da je Škoro neradnik”, odlučio je da ga postavi za šefa deska “jer je svako mesto smenjivo i podložno testiranju kvaliteta rada”.

(Danas, foto: Fonet)

Leave A Response