Medijski konkurs 2018. – novi prilozi za istoriju pančevačkog beščašća

Posted on by admin

Najnoviji primer nepostojanja iskrene namere da se medijska scena osnaži i stabilizuje, da se ponuda medijskih sadržaja učini zaista raznovrsnom i atraktivnom, i da se na taj način izađe u susret potrebama građana u Gradu Pančevu, predstavlja nedavna odluka Komisije za ocenu projekata proizvodnje medijskih sadržaja iz oblasti javnog informisanja u 2018. godini.

Upravo obrnuto, s namerom da dalje ruinira elementarnu pravednost u oblasti informisanja, tročlana družina u sastavu samozvani medijski ekspert Milovan Balaban, potpuno anonimna (pleonazam je nameran) Ljiljana Ćulafić i Milijan Nikolić (ko?) okupila se, sudeći po Predlogu odluke koje nosi taj datum, 10. aprila u prostorijama Institucija sistema i spiskala, bacila, potrošila, a sve u skladu sa zakonom izdvojila, tačno 38.095.238 dinara naših para, iz budžeta Grada Pančeva, za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja… Predsedavao je na daljinu, neformalno, ali suštinski, naš drug Branko, fizički odsutan iz opravdanih razloga, zaokupljen procenom pogodnosti koje nude benzinske pumpe i odabirom one na kojoj će službena vozila Grada Pančeva točiti gorivo, kao i drugim južnobanatsko-podunavskim poslovima.

Komisija se, kao i prošlog puta, nije detaljno bavila projektima (ako je uopšte) sudeći po kopiranim obrazloženjima zbog kojih ih predlaže za usvajanje. Izostao je, naravno, jer čemu transparentnost, i opis projekta, nisu pobrojane aktivnosti i ciljevi. Ko je imao najviše sreće, ko je povukao najviše milosti iz Brankovog šešira, i iz naših džepova?

Nagrađena su 24 konkurenta, pobednici su, kao i do sada, najveći naprednjački miljenici: antinovinarsko i štetočinsko RTV Pančevo, šest miliona za projekat „Info Pančevo”, šta god to bilo, plus još šest miliona Wagner produkciji za projekat originalnog naziva „Vi pitate – mi odgovaramo”, koji će isto biti prikazan na ovoj znamenitoj TV stanici. Preduzetniku po imenu Vlado Mandić iz Čačka povereno da za 2.250.000 dinara uređuje „Svitanje – jutarnji program” na neverovatno, ali istinito, još uvek živućem Radio Pančevu, što predstavlja novu uvredu za koleginicu Solomunović, kao da ona ne može sama da se izbori sa trenutnim obimom programa, pa joj je ova „šumadijski rokenrol” pomoć neophodna. Odlično je prošao i sajt www.epancevo.rs, u vlasništvu firme Jasno i glasno doo, registovane na ime Malovićevog vršačkog bota Aleksandra Čupića, a na pančevačkoj adresi Ulica Moše Pijade 43/14. Ovaj sajt, koji ne čita bukvalno niko, čak ni seneseovski trolovi, (recimo, prema rang listi na www.alexa.org, epancevo je trenutno na 5.051.497 mestu u svetu po čitanosti, za Srbiju podaci ne postoje), ali je zato utržio čitavih 4.100.000 za projekat „Jasno i glasno za Pančevo” (!?). Tu je i novi, prošlogodišnji korisnik, a stari znanac i dobar poznavalac funkcionisanja miloševićevsko-šešeljevsko-vučićevskih režima, Siniša Batalo, čiji se „Start Press” ovajdio za 2.300.000 dinara kako bi imao od čega da realizuje projekat „Pančevo – lokalna samouprava u formi samouprave građana”. Perverzija je predaleko otišla, kad je došlo dotle da Batalo barata pojmom građanina…

Osim Batalovog definitivnog kambeka, ovaj konkurs doneo je još jednu novinu, manipulaciju fiktivnim vlasništvom, verzija 2.0. Novinarska agencija „Južni Banat” doo, upisana je Agenciji za privredne registre 12. decembra prošle godine, na adresi Vojvođanski bulevar 50/13, sa osnivačkim ulogom od 100 (i slovima: sto) dinara u stoodstotnom vlasništvu, u novinarstvu, pogađate, potpuno nepoznatog Miloša Živkovića (1983). Ove godine, 7. februara, Miloš je ustupio firmu još nepoznatijem, ako je to uopšte moguće, Marku Ristivojeviću (1986), a istog dana je nadaleko čuveni sajt www.juznibanat.rs, taj protočni račun za skoro 20.000.000 dinara prošle godine, ta fantomska redakcija kojoj nije omogućeno da prima telefonske pozive (!), promenio izdavača, tj. pružaoca medijske usluge: pogađate, to je umesto preduzeća „Banat Brifing” doo, postala Novinarska agencija „Južni Banat” doo. I, opet neverovatno, istog dana – kakav školski primer Malovićevske efikasnosti – glavni urednik sajta juznibanat.rs umesto do tada nekog Miroslava Stojanovića postao je niko drugi do spominjani vršački medijski mag Aleksandar Čupić. Pošto se primakao limitu od 23.000.000, bilo je neophodno da bude promenjena firma-osnivač sajta, pa su se drugovi naprednjaci dosetili najprovidnije šibicarske varijante, promenili su pravno lice koje je osnivač medija. Novinarska agencija je ostvarila na ovom konkursu skromnih 1.300.000 čisto da novi direktor (od 20. februara Ristivojević) malo uđe u štos, to, kako treba sa parama… Linkovi ka stranicama O nama, Arhiva i Kontakt nisu aktivni; projekat se zove „Informisanjem do otvorenog društva”, da nije cinično, bilo bi smehotresno…

I tu nije kraj! Radio Bus iz Kovina, još jedno naprednjačko čedo, zaradio je 1.900.000 za radio emisiju „Pančevačka panorama”. Posebno je zanimljivo da su javne pare izdvojene i za novosadske i beogradske medije koji se mogu podičiti neskrivenom aktuelnom podrškom nekadašnjem ministru informisanja u Vladi Mirka Marjanovića (iz onog nemoguće ga je zaboraviti perioda prekršajnih postupaka i ubistva Slavka Ćuruvije): TV Studio B prihodovao je dva miliona za „Vodič kroz dijabetes” (!!!), a beogradska preduzetnica Ana Abramović za „Legende Pančeva”, koje će realizovati na www.srbijadanas.rs, milion, koliko i novosadski Dnevnik za „Pančevačku hroniku”. Predsednikove omiljene TV Happy i TV Pink dobiće po, naspram svoje regionalne veličine, sićušnih 500.000 dinara (zar su na to spali, televizije sa nacionalnim frekvencijama prosjače po Pančevu koju hiljadu evra?), a toliko je namenjeno i Srpskom telegrafu za nešto što se zove „Zdravo Pančevo”, i neizbežnoj štampanoj novinskoj hartiji Informeru, tom folkišer beobahteru Vučićevog režima.

List Pančevac je za 5.000.000 dinara preuzeo obavezu da štampa dodatke na četiri jezika društvene sredine, sajt 013info.rs će za milion dinara realizovati 013INFONET2018, dok će kolega Vujačić nastaviti da na ovom sajtu prikazuje autorsku emisiju, poljoprivredni magazin „Je l’ rodilo” za 350.000 dinara. Ostali odobreni iznosi su daleko manji, gotovo simbolični.

U celom ovom skandalu svoju ulogu ima i gradonačelnik Pavlov, koji je po difoltu doslovce aminovao Komisijin Predlog u svoje Rešenje, čime je u pravnu formu uklopio Brankovu volju. Još jedan prilog gradskom beščašću dužnosnika Pavlova, ali funkcija to podrazumeva, pa hajde sad, usprotivi se Branku, sve i da hoće…

Združena i organizovana reakcija novinarske branše zbog ovako neodgovornog trošenja javnog novca i ovog puta je izostala. Možda zato što je svako zadovoljan svojim delom ćara, pa ne bi da talasa, da sledeći put ne ostane i bez toga. O onome o čemu bi u drugim sredinama i da se stvarno bavi poslom, naša branša urlikala, pančevački mediji, na domaćem terenu, upadljivo ćute… Vremena su kokuzna.

(Nenad Živković, Pančevo City / foto: Pixabay)

Leave A Response