Medijska koalicija: Beograd da poništi konkurs za sufinansiranje medijskih projekata

Posted on by admin

Koalicija novinarskih i medijskih udruženja (NUNS, NDNV, ANEM, Lokal pres i AOM) poziva gradske vlasti Beograda da zbog očiglednih nezakonitosti hitno ponište rešenje o raspodeli 89,8 miliona dinara po konkursu za sufinansiranju medijskih projekata.

Istovremeno, Koalicija traži i da se ispita odgovornost članova “stručne” komisije koja je “ocenjivala“ projekte i predložila da se novac svih građana Beograda dodeli prorežimskim medijskim i preduzetničkim firmama, čak i medijima koji gotovo svakodnevno krše novinarsku etiku.

Ove godine, članovi “stručne” komisije bili su Katarina Filipović (predstavnik Udruženja radio stanica „RAB Srbija“), Petar Kočić (Društvo novinara Vojvodine), Miodrag Miljković (nezavisni stručnjak za medije), Marko Ivanić (Udruženje elektronskih medija „ComNet“) i Aleksandar Simić (Udruženje sportskih novinara Beograda). Nadležni organ Beograda nije objavio stručne biografije imenovanih kako bi javnost mogla da se uveri u njihovu stručnu komptentnost za obavljanje ovog ozbiljnog posla.

Aleksandar Simić je bio član komisije uprkos što se našao u očiglednom sukobu interesa jer je zaposlen u Studiju B kojem je za tri projekta ukupno dodeljeno čak 16,1 milion dinara, dok je firmama koje su, prema medijskim napisima, povezane sa Studiom B pripalo bezmalo 20 miliona dinara. Studio B je od juna 2018. u vlasništvu Saše Blagojevića, školskog druga Siniše Malog, bivšeg gradonačelnika Beograda i aktuelnog ministra finansija u Vladi Srbije. Blagojević je uz to vlasnik i tabloida Alo kojem je na konkursu Beograda dodeljeno 6 miliona dinara za projekat „Beogradska rubrika u dnevnom izdanju lista Alo“, čime se ne sufinansira medijski projekat već redovna rubrika medija, što je, takođe, nezakonito.

“Nezavisna” komisija je, pored pobrojanih neregularnosti, odlučila da sa po 6 miliona dinara novčano podrži i projekte listova Srpski telegraf i Informer, rekordera po kršenju novinarskog kodeksa u praksi Saveta za štampu, koji ne bi smeli ni da budu u konkurenciji za sufinansiranje javnog interesa novcem građana Beograda.

A druge strane, komisija je odbacila projekte dnevnika Danas, nedeljnika Novi magazin, Udruženja “Eutopija” osnivača portala Pištaljka, Medija centra, Udruženja potrošača… sa šturim i neuverljivim obrazloženjem da se projektom “ne ostvaruje cilj javnog interesa u javnom informisanju”. Prema mišljenju komisije, za javni interes su nevažne čak i teme kao što su društvena briga o starijoj populaciji, problemi nasilja u sportu, istraživanje korupcije i sukoba interesa u organima Beograda ili briga o zdravlju građana.

Podsećamo da od 2015. godine, kada je započeo zakonom uspostavljen proces sufinansiranja medijskih sadržaja, odluke o raspodeli po konkursima Glavnog grada privlače posebnu pažnju zbog redovnih nezakonitosti i neregularnosti a posebno zbog neskrivenog favorizovanja medija koji umesto javnom interesu služe propagandi i političkoj promociji vlasti.

Beograd – Novi Sad – Niš – Kragujevac, 20. novembar 2018.

Nezavisno udruženje novinara Srbije
Nezavisno društvo novinara Vojvodine
Asocijacija nezavisnih elektronskih medija
Poslovno udruženje Lokal pres
Asocijacija onlajn medija

Leave A Response